Monday, March 11, 2013

Ikkagi tore.

Nonii.

Minu öö oli kole. Kõigepealt ma ei saanud magama jääda, sest Reina pesi öösel kell üks pesu ja köhis ja suitsetas siin.. Ning hommikul oli ta pool üheksa oma kapi kallal, mis asub minu magamisnurga kõrval täpselt ja kolistas 50 korda hullemini, kui ema-isa pühapäeva hommikul.. Need pühapäeva hommikud tunduvad selle kõrval kui merekohin, mis teeb kõrvadele pai.. Õudne. Aga ma üritasin ikka edasi tudida.

Siis ärkasin mina äratuse järgi ilusti üles ja hakkasin üles minema. Siis nägin, et Reina oli oma öö siin veetnud, sest keset garaaži oli madratsile voodiase tehtud ja peale magamist sassi jäätud.. Sain omale toanaabri.. Tal vaesekes ei ole nüüd peale minu siia tulekut kuskil omaette olla.. Mina ju olen tema toas. See paneb mind natuke halvasti tundma, aga see, et ma siin olen, on ju selle pere otsus ja minul ei ole tegelikult mõtet üldse selle pärast muretseda. Ta võiks ainult siin siseruumis suitsetamise ära lõpetada. Ikka väga paha on.. Aga läksin üles, sõin hommikusöögiks ühe õunakese ära ja siis läksin välja. Käisin kirjatarvetepoes ja postkontoris. Ehk siis panin ühe kirjakese posti. Postkontoris ei olnudki seda kurja naist, oli hoopis üks onu, kes küsis mult midagi imelikku, millest ma aru täpselt ei saanud ja siis ta vaatas mind veel imelikuma näoga. Ja seekord mina ei saanudki marke ilusti kleepida. Kleepis tema ja väga lohakalt.. Kaks suurt templilarakat pani ka peale ja.. Vähemalt on nüüd ümbrikku kirja saajal huvitav vaadata :).Siis tulin koju tagasi ja üritasin üleval võimalikult palju seltsis olla. Väga ei õnnestunud, aga õnneks hakkasime üsna pea juba lõunat sööma. Praemuna ja riis.. Huvitav kooslus, või mis? Ehk siis eilne toit ja kapis leiduv kokku miksituna..

Ning siis hakati Pazi lasteaeda minekuks valmis panema. Täitsa õudne, kuidas ta jonnis meil.. Üritati igatmoodi meelitada ja tähelepanu kõrvale tõmmata, aga ei õnnestunud. Enne kodust väljaminekut istus ukse juurde maha ja edasi ei liikunud. Ei jäänud muud üle, kui Reina pidi ta sülle võtma. Mina jäin koju ja mõtlesin telkut vaadata, aga sealt ei tulnud kohe mitte miskit, niiet tulin alla.. Jälle..

Siin uurisin natuke nende termaalveebasseinide kohta seal Salto maakonnas ja et kas keegi ekskursioone ka sinna korraldab, aga ei leidnud miskit. Tuleb uurida meie maja täiskasvanutelt, äkki oskavad aidata mind lollikest. Aga internetti info üles panemises on see riik ikka väga alaarenenud.. Kahju kohe.

Varsti ma loobusin ja hakkasin hoopis juba igapäevast treeningkava tegema. Nüüd tundus asi juba palju lihtsam.. Kas tõesti aitab..?? Väga ei usu, sest saia tuleb ikka vahel süüa, kui kapist muud võtta ei ole hommikul või "teeajal", aga proovin ikka edasi teha.. :) Ja peale lihase kasvatamist tuli suur magusaisu.. :D Paar tükikest šokolaadi..

Tegin veel mõne sõna juttu perepeadega vana-võidust ja oligi juba aeg kooli minna. Kooli jõudsin kümme minutit enne tundide algust ja see tähendab väga vara. Otsisin mõnd oma klassikaaslast, aga leidsin hoopis sõpru eelmisest aastast. Hiljem ka Eugenia. Rääkisin mõne sõna nendega juttu, kui oligi juba tundidesse mineku aeg ja sai leitud ka õiged inimesed. Esimesed kaks tundi olid kunstiajalood. Ja seda andis üks vanim õpetajast naisterahvas, keda ma siin üldse näinud olen. Esimestel päevadel muidugi midagi erilist ei tehta. Räägitakse ainult, mida me vajame ja mida me õppima hakkame. Ma päris täpselt kõigest aru ei saanud, aga mind pani imestama, et ma juba nii paljugi mõistan. Sügisel ma ju ainult küsisin tõlget, kirjutasin teistelt maha, mängisin numbrimängu või olin telefoniga netis. Aga nüüd ma reaalselt kuulasin ja üritasin kaasa mängida.. Ühesõnaga, õpetaja palus meil vist mingi raamat kuskilt laenutada või osta vms, siis osta mingid väiksed paberid ja kaks ümbrikku kaustiku taha kaanele kleepida.. Hakkame nendesse ümrikutesse neid pabereid panema, aga mis me sinna peale peame kirjutama, seda enam väga ei mõistnud. Pole hullu. Teised kaks tundi olid kino-tunnid :D. Lahe! Räägime kuidas filme tehakse ja mis selleks vaja on ja mida üldse üks film endast kujutab jne.. Ja juba 15 päeva pärast peame talle viima enda tehtud lühifilmi!! Ma ei tea veel, kellega ma seda teen, aga põnev saab olema. Ja kahjuks ei ole mul kaamerat, niiet natuke keeruline on.. Ja siis kunagi tunnivälistel aegadel hakkame koos filme vaatama :). Vahepeal tuli mulle ka üks küsimus. Või no küsiti üle klassi mingi küsimus ja kui järg minuni jõudis, ütlesin ma, et ma väga ei saanud aru ja siis terve klass seletas õpetajale, et ma olen vahetusõpilane ja blablabla. Nagu igas tunnis :). Selle peale küsis minult õpetaja, et kas Eestis on palju häid filme tehtud ja et milline on minu lemmik neist. Palju on ju tehtud küll, aga lemmikut ma küll ei oska valida. Ja nimed olid ka sel hetkel kõik meelest läinud. Õpetaja lubas siis välja uurida ja mulle nimekirja tuua, et pean siis talle ütlema, milline on hea ja et seda vaatame kunagi tunnis :D. Aga siis mul tuli meelde film nimega Laulev Revolutsioon. Ma ei ole seda küll ise näinud, aga suht kuulus film on see ju ja täiesti eestilik. Ja nüüd otsustasin, et vaatan ta ise ka ära. Ütlesin õpetajale selle ja ta lubas üles otsida. Eks paistab. Ma ei usu väga, et nad subtiitreid leiavad ja inglise keelt nad ka keegi ei oska.. See ilmnes järgmises kahes inglise keele tunnis. Pidime mingeid tekste lugema kuulsatest vaatamisväärsustest ülemaailma. Ja kui mina suu lahti tegin, vaatasid kõik kohe minu poole ja kukkusid naerma, sest nemad ei saanud tekstide lugemisega ja hääldusega kohe kuidagi hakkama ja nüüd tuleb siin üks pro ja kukub lugema.. :D Tunni alguses küsis õpetaja kõikide nimesid, et need üles kirjutada ja kui järg jõudis minuni ja ma oma nime suust kõlama panin, ei saanud õpetaja tuhkagi aru. Pidin talle tähthaaval ütlema, aga siis muutus keeruliseks see, et mina ütlesin tähti hispaania keeles, aga tema mõtles inglise keeles.. Ehk siis minu i oli tema e. Ühesõnaga minu nimi on neile siin ikka üks tuumapomm.. Siis palus ta mul oma nime tahvlile kirjutada :D Inglise keel oli meil arhitektuuri klassis ja arhitektuuri klassiga koos.

Vahetunnid koolis möödusid teistega vesteldes ja uurides, kas meil on veel tunde või on vaba või mis edasi. Klassist ju lüüakse meid koguaegvahetunniks välja.. Ja õpetajad ise ei teadnud midagi. Korra olime jälle oma klassiõdedega jutustamas ja siis tuli mingi suur poistekamp sinna meie juurde, kõik vähemalt 2 meetrit pikad. Okei, võibolla päris nii pikad vist ei olnud, aga ulme latid küll.. Nemad olid nende kahe tüdruku, kelle nimed mul ikka meeles pole, sõbrad.. Ja mis veel esimesel kooliööl huvitavat - me jäime nende kahe tüdrukuga nii kino tundi, kui ka inglise keeltesse kõigil korral hiljaks.. :D Piinlik.. Tavaliselt ma ei jää kunagi hiljaks, aga no see on see, kui klassid kuskil urkas asuvad ja ei näe, kui õpetaja klassi poole läheb.. Ja homme on meil ainult neli tundi - kaks teatrit ja kaks tantsu.. Ootan tantsutundi juba väga, aga ma olen 98% kindel, et see nii põnev ei ole..

Tunnid lõppesid kell 21.50 ja koju tulin ikka väga kiirel sammul, sest seljas oli t-särk ja ilma dressikata oli ikka täitsa külm.. Homme võtan kaasa :) Kodus, nagu ma juba arvasin, olid kõik õhtusöögi ammu ära söönud ja magama läinud. Reina küll mitte. Võtsin siis ahjust mingi vormiroa välja ja tegin mikros soojaks. Ning sõingi seal täitsa üksi.. Aga milline energia oli koolist sisse tulnud. Kuigi nüüd, kui sai pesus käidud ja teki alla poetud, väga silm küll lahti püsida ei taha.. Klassivahetusest nii palju, et ma pole seda väga kellelegi rääkinud, ainult Camilale, Eugeniale ja Paulale, aga juba teavad sellest ka paljud teised. Kuid nüüd peale õiget esimest kooliööd ma enam vahetuses nii kindel ei ole. Meil on küll väga väike klass, aga need veidrad inimesed jäid eelmisel aastal istuma ja nüüd peavad ainult mõned klassid kaasa tegema, ehk siis neid koguaeg meiega ei ole. Ja tegelikult on inimesed väga toredad seal.. See tüdruk, kes mulle rääkis, kui nõme kõik on, on ise natuke veider, sest talle ei meeldi vist miski.. Ütles, et tahab viiendasse tagasi :D.. Aga minul oli lõbus. Kuigi ma ei tea, mis viiendas kunsti klassis toimub.. :) Võibolla on suurema rahvaga veel ägedam.. Äkki ma tohin mõnikord korra vaatama minna sinna tundi, et äkki hakkab meeldima ja tahan vahetada..? :D

Nüüd tudile.

Kallid ja paid!

No comments:

Post a Comment