Sunday, March 24, 2013

Äge Montevideo vol. 2 ja Euge sünnipäev.

Niisiis. Eilsest edasi. Me seal Danieliga rahulikult kokkasime ja lõpuks see põhitüüp ärkas ka üles. Natukene vaatas meie tegutsemist pealt ja siis asusimegi juba minekule. Üle poole tunni ei lubatud aga väljas olla, sest kätte oli jõudmas juba lõunasöögiaeg. Enne veel käis tuunimine. No täitsa lõpp lihtsalt, kui kaua võivad ühed poisid vannitoas aega veeta!! Ma pidin neid vist vähemalt viis minutit ootama, sest ühel neist (suuremal) oli vaja end ilusaks teha ja geeli siia-sinna panna :D Ja nad ütlevad, et naistel läheb kaua.. :D Käisime siis kuttidega mere ääres promenaadil kõndimas. Seal lähedal oli ka hingelt sportlastest inimestele need uued moodsad treenimisasjad pandud ja mingi musklis mustanahaline tegi seal päris kõva trenni. Hulluke. Meie istusime natuke, rääkisime juttu, olime kohatud, nägime kohatut. Kiikusime ka! Korra üritas Ismael meist mingit videot teha, et siis Eesti YFUle saata, aga tal ei õnnestunud. Näitlejad olid andetud.. :D Aga mingi pildi sai tehtud!
Ja juba pidimegi tagasi minema. Tagasiteel nägime, kuidas üks motikaga politsei lambist mööda ilusat rohumaad sõitis.. Täitsa loll. Rikkus ilusa muru ära ja ise on veel politsei!!!
Enne koju jõudmist tuli Danielil veel meelde, et hea hapukoor jäi Ismaeli sõbra juurde eelmisel õhtul.. Läksime järgi. Kodus sain kohe süüa õige söögiga! Mitte enam paljalt hapukoort! njammi! Söögiks oli midagi teistsugust: riis, kana, mingi juurvili, mida ma veel ei tundnud, ja siis kaks väga head kastet läätsedega! Ja muidugi HAPUKOOR! Ja ma olin ainus lauas, kes seda sõi :D Lola proovis ka pärast ja ütles, et see on midagi väga rõvedat.. :D Aga teate ka palju üks 300 grammine tops maksab siin??? Meil on see 200 grammi mingi 70 senti vist..??? Vot ei mäleta enam Eesti hindu.. Aga siin oli see 300 grammine tops 83 peesot ehk 3.30 euri umbes!!!! Mega ju! Sellepärast tuligi nautida :) Süüa sai megalt, pärast oli lausa raske olla ja siis tuli veel väga hea puuvilja salat magustoiduks!! Uhhh. Kõht oli terveks päevaks täis ja isegi õhtul ei tahtnud väga midagi süüa..
Peale söömist läksin oma kotti tooma ja kui tagasi tulin, pandi jälle tööle! Nõusid kuivatama. Aga mulle meeldibki nii, et öeldakse kohe ära, mis tegema peab.. Mitte nii, et kõik on vait ja kui abi pakud, siis öeldakse, et ei ole vaja ja siis on pärast pahaased, et üldse ei tee midagi ja istub kogu aeg oma toas vms.. Seal käidi mind lausa mööda maja otsimas, et ma nõusid kuivatama läheks! :D Samal ajal proovisid teised Danieli toodud Vana Tallinnat ja mõni üksik minu toodud Kalevipoja šokolaadi. Kõhud olid lihtsalt kõigil nii täis, et kellelgi ei läinud see šokolaad enam sisse. Aga Vana Tallinn neile meeldis. Eriti pereemale :).
Ning saimegi jälle linnapeale minna. Õige natu olime ühes pargis, mis oli mega ilus ja mis oli pühendatud Montevideo asutajale (?). Seal tehti küll natuke hooldustöid, aga ikkagi oli väga ilus park! Pisike ja kaunis.
Edasi kõndides nägime üliilusat vanalinna jälle ja siis sattusime ühe mega hiiglasliku ja üliilusa hoone juurde! Pank. Panku oli seal ikka väga palju. Iga nurga peal.. Tahtsime Danieliga kangesti sisse minna, aga Ismael ei võtnud alguses vedu, sest tegu oli ikkagi pangaga. Aga mis välja tuli, sees oli hoopis mingi suur näitus niiet veetsime seal vist oma pool tundi. Väga huvitav oli! Ja pangast ei olnud haisugi. Olid need trellidega kabiinid, aga nende seest oli kõik tühjaks tehtud. Näitusel olid muidugi pildid/maalid/skulptuurid, aga peale selle olid seal veel välja toodud mingid väga vanad asjad, mida pangas on kasutatud, näidati mingeid lühifilme ja ühele pikale tolmusele lauale oli tehtud mingi ülilahe muster!
Tulime välja ja nägime ühte ilusat kirikut seal samas kõrval. Ja nüüd ma avastasin, et ma unustasin eile kirjutada, et üleeile, kui olime teel Ismaeli koju, nägime ka ühte MEGA suurt kirikut! Ütlesin wow ja kohe viidi meid sisse :). Ülisuur ja lihtsalt superilus kirik!!! Seal sees kõndides ja ringi vaadates tuli sisse mingi väga mõnus tunne! Kui enne väljas käis minu kehas suur pidu, siis kirikus sees pidu vaibus ja tuli meeletu rahu..
Aga see kirik, kus me eile käisime, oli renoveerimisel. Ja isegi avatud! Sees oli kõik tolmune ja must ja asjad lohakil ning isegi tuvid lendasid sees ringi! Aga ilus oli ikka. Kirikust väljudes tuli poistel peale suur pissikas, mõlemal!!! Pidime koju jooksma. Poistel see põis ikka ei pea üldse :D Ja naised kannatavad, igas mõttes..
Käisime siis ruttu kodus ära ja läksime uuesti vanalinna avastama. Selle suure panga kõrvalt leidsime teise pangahoone, kus oli samuti näitus. Seal näidati igasuguseid huvitavaid filme ja enamus olid tehtud nendes vaesemates kohtades. Dok-filmid.. Ja väga palju erinevaid kahe korruse peal. Läksin vaatasin üles ja leidsin ühes toas käimas filmi Indiast, kus üks valge mees käis mööda India linna ringi ja siis ta oli muidugi väga kuulus. Leidsin ruumist ühe tooli, mis kuulus vist personalile, aga istusin sinna ja jäin filmi vaatama. See teadmine, et ma olen seal käinud ja ise seda kõike oma silmaga näinud/kogenud.. Tekitas jälle mingi teistmoodi, kuid mõnusa tunde sisse. Kahjuks ma filmi nime ei tea ja päris algusest lõpuni ka seda ei vaadanud, sest vaja oli edasi liikuda.
Kõndisime mööda ilusaid tänavaid ja jõudsime sadamaturule, kui seda võib nii nimetada. Tegu oli kohaga, mis oli koos oma kallite söögikohtade ja suveniiripoodidega mõeldud just turistidele. Peab sinna taldrikut otsima minema :) Mõnda juba nägin, aga need ei olnud teab mis ilusad.. Ja ainult Montevideo pildiga. Tahaks ikka tervet Uruguayd :)
Ja siis hakkasimegi kodu poole tagasi kõndima, sest Daniel tahtis hakata oma linnapoole sõitma. Tee peal tulid meile vastu vist venelased. Vähemalt kaks persooni, kes rääkisid vene keeles! Milline rõõm! Tegelikult on asi nii, et Ismael tuletas selle kahe päeva jooksul meelde, kuidas ma üldse ei igatse seda vene keelt :D Ta rääkis suht koguaeg meile oma super vene keelt. Ei meeldi mulle see keel väga..
Olime veel natuke Ismaeli kodus, rääkisime juttu, saime teada paar tema Eesti pruuti ja muidugi kuulutas ta Oliverile (Eesti YFU isa), et ta oli tol hetkel meiega :) Oliver ei teinud väljagi :D.
Ning siis oligi aeg seal maal, et pidime ära tulema. Ma ei jäänud ka siis kauemaks sinna jalgu. Kell kuus sõitsime bussiga terminali ja kell seitse olime juba bussi peal. Montevideo oli õhtul täis Peñaroli fänne, sest Peñarol mängis eile kellegagi.. Ei tea, kuidas jalka lõppes, aga nüüd need fännid tahtsid kõik koju ja bussijaam oli kollase-musta kirju (Peñaroli värvid)!
Õnneks sain bussile pileti ostetud. Mind pandi kõige tagumisse pinki istuma, aga õnneks käis ka seal tool alla ja tegelikult oli seal väga mõnus istuda. Akna ääres ja inimesed ei nüginud! Isegi sain tudida natuke. 

Ja jõudsingi koju! Mul oli kohutavalt kahju, et need väga vinged kaks päeva nii ruttu läbi said.. Oleks tahtnud veel ja veel ja veel sinna jääda. Aga varsti ma ehk saan oma fotoka kätte ja siis panen jooksuga tagasi sinna! :D Okei, ehk bussiga.. 
Kodus olin ma üksi!! Ja terve öö ning ka terve tänane päev!! Lahe! Mulle täitsa meeldis vahelduseks siin täiesti üksi koperdada. Kui välja arvata see kass. Aga no temast ma ei tee välja. Ei taibanud täna talle süüagi panna :D Ups. Aga ühe paha asja avastasin ikka, kui koju saabusin.. Reina oli see öö minu voodis maganud.. Kõik mu linad oli üle toa laiali jätnud ja tagasi voodisse ei olnud pannud. Pluss ta oli siin veel suitsetanud niiet mu vannituba ja voodi ümbrus oli seda tahma täis ja suitsukonid vedelesid natuke eemal põrandal maas. Normaalne tädi meil siin.. Ja siis mina pean koristama.. Muidu ei oleks siin väga võimalik magada olnud..

Aga juba eile õhtul rääkisime Ismaeliga veel juttu. Facebookis. Leidsime, et meil on peale Danieli veel üks ühine tuttav.. Niivõrd-kuivõrd. Me mõlemad teame ühte poissi, kes käib Barbaraga, mu endise klassiõega! Sain teada, et see kutt on käinud Ismaeliga samas koolis ja on 22-aastane!! Barbara on 15-aastane!! Ja nad on koos olnud juba peaaegu 2 aastat!! Ilus armastus!

Täna oleks tegelikult tahtnud kauem natuke magada, aga kohustus ema-isaga kell kümme hommikul rääkida ajas ikka üles. Või no õigemini ajas mind üles sellele kellaajale helisema pandud äratuskell. Oli tore üle tüki aja jälle jutustada live's! Arvatavasti näeme nädalapärast. :) Peame ikka niimoodi paika panema selle, vähemalt viimasteks kuudeks! :D Elame natuke õiget elu ka!

Aga siis saigi kell 12 ja tuli minna kauaoodatud sünnipäevale! EUGENIA SAI TÄNA 16!! Piduuuu! Algul sain ma tema sõnumist aru, et me oleme ainult kolmekesi - mina, tema ja Lucia. Aga ei. Kohal olid ka lähemad sugulased ja sõbrad! Ning Lucial terve pere lausa. Enamus juba tundsid mind ning taaskohtumine oli rõõmustav! Rääkisime juttu ja naersime. Neil seal Eugenia kodus on natuke teistmoodi loomaaed. Neil on 6-7 aastane part, viie kuune kobras (või õigemini kehalt kobras, sabalt mingi muu loom, rotiline), neli lindu, kalad ja kaks suuremat sorti sisalikku. Kui kohale jõudsin sünnipäevale, siis näidati mulle kohe neid kahte sisalikku ja pandi nad muru peale jooksma. Sisalikud ajasid parasjagu natuke nahka ka niiet Eugenia andis ühe imepisikese tüki ühe sisaliku nahast mulle. Ja siis pandi nad tagasi ühte kasti, aga kast jäeti päikese kätte. Mõni tunnike hiljem avastati, et üks sisalik, kelle naha tükk mul ka on, oli ära surnud suure kuumuse tõttu.. Kahju.. 
Sünnipäeval saime ikka täiega süüa! Eugenia isa grillis lammast. Ma jäin vahepeal päris jälgima, et mida ta möllab seal grilli juures, näiteks asetas ta mingi suure plaadi selle lamba peale.. Aga mine pekki!! Ma pole elus NIII HEAD lammast saanud!!! Ütlesin Eugeniale, et see on nagu šokolaad, sest see tõepoolest lihtsalt sulas suus!! Ja oli tunda ka natuke suitsuliha maitset! Issand kui hea see ikka oli! Kahjuks ei mahtunud väga palju sisse. Oleks tahtnud terve lamba ise ära süüa lihtsalt!! Ja kõrvale pakuti head salatit. 
Ja ei jõudnudki kaua lammast seedida, kui toodi lauale juba kaks ilusat torti! Küünlaid ei jõudnud Eugenia puhuda, sest need pandi toas põlema ja kui tädi majast tordiga välja astus, kustusid küünlad kohe. Aga tema jaoks süüdati eraldi küünal ja kõik oli jälle väga kaunis! Tordid olid samuti mega head, aga väga magusad. 
Siis võtsin Eugenia fotoka ja hakkasin ta pilte vaatama. Sattusin peale videole, kus Eleonora tantsis ja tegi selliseid liigutusi, et mul jäi suu ammuli! Need tänapäeva muusikavideod annavad ikka väga halba eeskuju väikestele lastele.. Eugenia vaatas koos minuga ja siis ütles, et Eleonora ei taha, et keegi seda videot näeb. Aga see oli niiiii naljakas! :D Ja siis ta tuli ja muidugi me jäime vahele! :D Vaeseke sai nii pahaseks ja ta ei uskunud, et ma sattusin sellele puhtjuhuslikult peale ja Eugenia ei näidanud ise mulle midagi. Aga pärast juba leppis meiega ära ning tuli minu juurde, et õppida eestikeelseid sõnu. Varsti kuulas juba terve külaliskond meie vestlust!
Siis tehti võistlus! :D Meil oli seal õuepeal laua juures lihtsalt meeletult kärbseid ja siis hakati neid tapma, kes käega, kes pudeliga, kes klaasiga, kes kilekotiga. Tegelikult võistlust ei olnud, lihtsalt üks hea ajaviide! :D Ja väga naljakas oli seda vaadata!
Aga juba kell pool kuus hakkas Eugenia isa minu kõrval toolil kustuma ehk siis magama jääma. Lausa pea kukkus külje peale ära. Siis ma otsustasin, et on aeg ära minna. Sama otsustasid vanaemad. Tegin musiralli ära ja jätsin hüvasti. Kes teab, millal jälle näeme.. Tulin tagasi koju ja jälle arvuti perega jutustama, kõigepealt emps-iss, siis vennaraas.

Ja nüüd õhtul kaheksa aeg tulidki ülejäänud ka koju. Rääkisime kõik oma lahedatest nädalavahetustest ja sõime õhtust. Mina õuna, sest kõht on päevasest toidust ikka täis.. Leticiat vaevas mingi kõhutaud.. Oli tore!
Uruguay läheb homme Maldonadosse kellegi sünnipäevale, mis on jälle täis vanu inimesi. Kutsus mind kaasa, et äkki tahan seal samal ajal linna vaadata ja mõne sõbraga välja minna. Küsisin siin facebookis tund aega tagasi, et kas keegi on homme Maldonados, aga vist pole seal kedagi.. Ja nüüd ma ei teagi, mis teha..

Ja nüüd ma siin kustun jälle..

Pildikesed. 
Ilus maja Vabaduse platsil.

Artigas ja seal all ka tema haud, kuhu me ei läinud.

Daniel niisama kahe telefoniga Ismaelile kõnet tegemas.

Sealt edasi läheb vanalinn.




Asjalikud vennad!

Lahe lagi Ismaelil kodus!

Unustasin pildi teistpidi keerata, aga kui peapealseisu teete, siis näete, et tegemist on Ruben Rada!! CD-plaadiga! Albumi pealkiri lihtne ja arusaadav: Ruben Rada ja tema laulud! Ruben Rada on muidu väga kuulus laulja Uruguays.. Ja samuti minu kohalik onu...

Mereäärne.

See suur lahe pank, milles näitus oli ja mingi loll Uruguaylane nimega Ismael.

Pank

Pank.

Üks pisike osa väga lahedast maalist.

Teine pisike osa sellest lahedast maalist.


Renoveeritav kirik.
Renoveeritavas kirikus.

Renoveeritavas kirikus.

Seal ühes otsas istub tuvi.


Väga ebaselge pilt pimeduse pärast, aga see on seal sadamaturul, turistilõksus.


Väga aru pole saada pimeduse tõttu, aga Paz tantsis minu toas reede hommikul :)


Pean ütlema, et oli üks kuradima vinge nädalavahetus!!! Laavin täiega!

Naerusuine Anni.

No comments:

Post a Comment