Tuesday, December 25, 2012

Pühad.

Eile oli jõul. Kirjutan siis oma päevast. Kuna pühapäeval sai magama mindud täitsa hilja, siis tundus kell 12 ärkamine lihtsalt super. Läksin üles. Keegi onu oli meil külas. Uruguay sõber. Täitsa vahva sell, rääkis palju juttu ja kiitis mind minu hispaania keelega. See paneb ikka tohutult hästi tundma, kui keegi kohalik ütleb, et ma räägin juba väga hästi hispaania keelt. Kui eelmises kodus kuulutati kõigile, et ma ei oska kohe üldse rääkida ja saan väga halvasti aru, siis siin kõik kiidavad koguaeg ja on väga imestunud. Siis sõime lõunat. Algul pidin täitsa üksi sööma, sest kedagi veel ei tulnud, aga kui nad lõpuks nägid, et ma seal üksi söön, siis nad liitusid minuga. Peale sööki läksin arvutisse ja proovisin perega skype's ühendust saada. Millegi pärast on meil need viimased päevad siin nett nii jama, koguaeg kõigub ja sellepärast ei saa ka korralikult rääkida seal skype's. Ei tea, mis jama on. Olen teinud mitu restarti ruuterile ja juhtmeid näppinud, aga ei aita miski.. Mõne aja pärast tuli sellest jamamisest kopp ette ja läksin üles. Meile olid külla tulnud need kaks Uruguay 15-aastast sugulast, kellega taheti mind tantsima saata. Pärast läksime nendega suure palavuse tõttu basseini ujuma ja rääkisime juttu. Nad suutsid mind veenda nendega õhtul kaasa minemast sinna tantsuklubisse ja et kui mul igav hakkab, siis kutsuvad takso ja saadavad mu koju. Olin nõus. Kui vees juba natuke kõhe hakkas, tegin pesu ja proovisin jälle Eestiga ühendust saada. Varsti oli jälle kopp ees.. Läksin üles. Need tüdrukud ja Valentina möllasid veel basseinis. Jälgisin neid oma kullipilguga. Siis tuli üks nendest minuga juttu ajama ja varsti nad läksidki minema. Siis mul hakkas natsa igav, sest teised kas olid kodust ära või tudisid kuskil oma toas.. Mõtlesin vaadata, mis telekast tuleb. Lappasin neid kanaleid läbi, kuni jõudsin üheni, mis näitas Üksinda Kodus esimest osa. Kahjuks hakkas film juba lõppema. Aga need viimased viis minutit suutsid minus tekitada enne täiesti olematu jõulutunde.. Siis jäin mõtlema.. Tavaliselt sel kellaajal meie pere tuuseldab seal köögis, teeb süüa, koristab, ehib kuuske ja telekast käivad jõulufilmid või mingi muusika. Tekkis pisike igatsus kõige selle järgi. Seal on koguaeg see mõnus jõulutunne sees ja ninna tungib mõnus piparkoogilõhn. Siin kõik päeval magavad ja ei tee mingeid ettevalmistusi. Aga nii kui film läbi sai, kadus ka see raasukest jõulutunnet. Ja muid jõulufilme ma ei näinudki.. Siis tuli Leticia ja küsis, kas tahan nendega linna peal ühe tiiru teha. Viisime reedel laenutatud filmi tagasi ja Valentina käis ühes riidepoes mingit hilpu vaatamas, mille ta ema vist oli talle välja valinud.. Ja tulime tagasi koju. Tomas, Valentina ja Maria Paz läksid uuesti basseini, sest ilm oli ikka tõsiselt soe. Mina lesisin lihtsalt niisama ja vaatasin neid hullamas. Ja siis saabusid juba esimesed külalised. Panime lauale snäkid ja grillile pandi tuli alla. Siin peres ei olegi suurt söömaaega. On igasuguseid snäkke, näiteks pähklid, lihatükid, vorsti, juustu, oliivid jms, ja joogid. Vahetasime koduriided soliidsemate vastu ja pidu algas. Kõik tundsid minu vastu jälle suurt huvi ja rääkisime päris palju nendega. Varsti läks käima jälle ka 70ndate disko DVD ning kõik hakkasid kõva häälega kaasa laulma ja tantsima. Pidu käis täie hooga! Ja taas peale mõningat jooki ütles Uruguay, et 2014 tulevad nad meile Eestisse külla. Ehk siis 2015-st oli saanud 2014.. Tuleb hakata juba ettevalmistusi tegema :D.

Enne kahtteist tekkisid ärevushetked. Pidime Maria Paz'i tähelepanu võitma, et jõuluvana saaks tulla ning viisime Paz'i basseini ujuma, jälle. Ilm, kordan, oli ikka meeletult palav. Higi lihtsalt voolas ojadena. Kõik inimesed ümbritsesid basseini aeda ja üritasid plikatirtsu tähelepanu võita. Tegin korra kiire kõrvalhüppe ja viisin Eesti jõuluvana minikingituse ka kuuse alla :). Kui kell lõi 12 ja kõik olid verandal, algas suur hellusehoog. Kui meil on selline asi ainult aastavahetusel, siis siin soovivad kõik üksteisele kell 12 öösel kallistustega häid jõule.. Ning siis algas suur ilutulestik, mida me saime oma verandalt ilusti vaadata! Imeline vaade oli küll!!

Ja siis oligi juba jõuluvana meil külas ära käinud ja leidsime oma kuusekese alt kingitused. Üks pakike oli ka Annile. Jõuluvants tõi mulle ühe väga ilusa pluusi, mis on küll L number ja nõksa suur, aga iseenesest sobib väga hästi! :) On ikka vahva sell see jõuluvana. Ei saa jätta ka mainimata, et kui mina olin kolmene, siis minule küll jõuluvana tahvelarvutit ei toonud.. Pole siiani toonud. Aga meie väike Maria Paz sai ühe sellise omanikuks. Jõuluvana tõi talle Hello Kitty teemalise tahvelarvuti.. KOLMEAASTASELE!!! Aga mind tegi väga õnnelikuks see, et kõigile meeldis ka Eesti jõuluvana kingitus. Ehk siis kaunis kalender ilusate kohtadega Eestis,  pastakad, külmkapimagnet, väike nukuke ja Viljandimaa kleepsukesed. Mind tänati kohe mitu-mitu korda!!

Peale kinkide avamist anti torti. Või no kahte torti. Ja uskuge või mitte, aga mõlemalt tordilt puudus dulce de leche!!! Oli toorjuustukook punaste marjade moosiga ja õunatort. Toorjuustukook oli natuke liiga magus, aga selle eest õunatort ühtlustas selle maitse :) Lõppkokkuvõttes olid mõlemad väga maitsvad! Ja peale seda hakkas rahvas kodupoole minema.. Kui ma veel ei öelnud, siis külas olid kõik sugulased..

Siis me istusime Valentinaga lihtsalt elutoas ja rääkisime juttu. Mõni inimene ei olnud veel ära läinud. Aga kuna ilm oli ikka kohutavalt palav ka kell pool kaks öösel, siis otsustasime minna basseini. Mine hulluks kui mõnus on nii sooja ilmaga olla soojas basseinis ja vaadata imeilusa tähistaeva poole! Andis ikka väga hea tunde! Siis hakkasime palli mängima seal basseinis. Tomas liitus ka meiega, aga nagu see õe-venna suhe ikka, ei tahtnud Valentina Tomast meie mängu ning ei andnud talle ka palli. Korra sai Tomas palli ikka kätte, aga kuna Valentina tal meiega mängida ei lubanud, virutas Tomas Valentinale palli päris kõvasti lõua pihta ja läks ise minema. Selle peale sai Valentina pahaseks ja viskas palli hoopis naabri aeda.. :D Ohjummel seda draamat küll.. Nagu mina ja Reio.. Vale ei lubanud mul muidugi Tomasele öelda, kuhu ta palli viskas, aga pärast tuli see õnneks Leticia küsimise peale välja. Kuna meil nüüd siis palli ei olnud, rääkisime Valentinaga basseinis lihtsalt juttu. Varsti hakkas nõksa kõhe, tulime välja, käisin pesus ja läksin üles.

Vahepeal olid kõik sugulased ära läinud, kaasaarvatud need 15-aastased. Ma ei pidanudki nendega tantsima minema! Olin tegelikult selleks ajaks juba väga väsinud ka. Aga meile olid tulnud järgmised külalised. Kaks Uruguay sõpra. Rääkisime seal juttu ja lihtsalt istusime. Umbes kella viie aeg otsustasin ma minna tuttu, sest väsimus oli ikka väga suur.

Hommikul ärkasin kell üks. Vahepeal äratas mind väljas möllav torm. Täitsa lõpp ikka, kui kiiresti siin need ilmad muutuvad. Kord on ulmeliselt palav ja päikseline ja siis tuleb ikka väga suur torm. Läksin siis üles, peale minu olid veel üleval Maria Paz ja Uruguay. Võtsin klaasi vett ja õuna ning tulin alla ja proovisin jälle perega ühendust saada. Mõne sõna isegi sai jutustatud.. Aga nett jamab endiselt.. Närvi ajab see asi.. Mingi aeg ärkas üles ka Valentina. Kuna meil kodus puudus piim ja jäätis, tahtis ta poodi minna. Läksin temaga kaasa, võtsime rattad ja asusime teele. Absoluutselt kõik poed on täna siin kinni. Sõitsime linna peal ringi vähemalt 20 minutit, kuni leidsime äärelinnas ühe pisikese nurgapealse poe, mis lahti oli ning Valentina sai oma jäätise ja piima kätte. Ning siis tulimegi tagasi koju. Meil muide oli jälle keegi onu külas, aga ta läks umbes viie aeg minema. Siis hakkas vist kõigil seal diivani peal igav. Mõtlesin, et tutvustan neile natuke Eestit ja näitan seda videot ja neid pilte, mida ma Patricia kooliski näitasin. Nad olid kõigest väga vaimustuses. Leticia ei saanud ainult ühest asjast aru. Miks peab kuumast saunast külma vette minema?? :D Või no tegelikult ei saanud ta sellest sauna värgist midagi aru.. Kui nad Eestisse tulevad, siis peaks neile selle asja ikka ära näitama.. Laseme neil tunda, mis õige elu on! Ja peale seda olime natuke veel niisama. Leticia tahtis vaadata mingit filmi, aga telekast ei tulnud parasjagu midagi head. Lõpuks ma ühe täitsa vahva filmi leidsin, mida ma ise olen juba paar korda näinud. Natuke aega vaatas ta seda koos minuga, aga siis läks ära üles oma tuppa pikutama.. Ja siis ma jäin üksi seda filmi vaatama. Valentina, meie suur Jacksoni fänn, tegi oma arvutis temast lihtsalt ilma põhjuseta mingit presentatsiooni. Ja kuna ma seda filmi olin juba näinud, siis mõtlesin, et tulen kriban teile selle postituse valmis.

Piltidega on selline asi, et pean hakkama otsast peale neid siia lisama. Või no pean kõik pildid, mis mul siin blogis juba on, väiksemaks tegema, et saaks veel siia neid panna. Praegused pildid on lihtsalt liiga kvaliteetsed.. Seega natuke läheb aega.. Ei taha neid väga kuskile mujale ka panna, siis on minu arust paha jälgida..

Aga kauneid jõule teile veel kord! Nautige seda tunnet enda sees, sest see on üks väga-väga hea tunne! :)

Tsauksti!

PS! üks asi veel.. Muutsin nüüd paremas servas oleva aadressi ka õigeks. La Paloma aadressil elan alates 30. detsembrist kaks kuud.. Lihtsalt teadmiseks.. Võibolla keegi kirjutab mulle kunagi :)

No comments:

Post a Comment