Sunday, September 2, 2012

tantsime kõik lapaduud... ja sööme ka!


02.09.2012

Täna jutustan teile loo oma nädalavahetusest. Kool algas 9.15 ja esimesed tunnid olid mated. Meie läksime bussiga kooli. Buss oli vana risu, toolid olid plastmassist, niiet pärast olime särtsu täis. Hullusti kolises ja mürises see transpordivahend. Mates oli kontrolltöö ja mina tegin ka kaasa!! Olen ju tubli, mis? Igastahes, tööd tegin ma nii, et kõigepealt tõlkisin hispaania-inglise sõnaraamatu ja telefoni inglise-eesti sõnastiku abiga tekstid eesti keelde ja siis hakkasin lahendama. Esimene ülesanne olivääga lihtne. Pidi võrdhaarse kolmnurga haara pikkuse ja kolmnurga pindala, kui oli antud alus ja aluse vastasnurk. Teine ülesanne, mu kallid sõbrad, oli Eesti kohta! Just nii, õpetaja tegi minu auks ühe ülesande Eestist. Ja sellel ülesandel tõlkisin ma natuke algusest ära ja ma sain kohe tervest ülesandest aru!! Kui lahe! Ehk siis oli antud kilomeetrid Tallinn-Tartu ja Tartu-Pärnu vahel. Ja meie pidime leidma, mitu kilomeetrit umbes on Tallinnast Pärnu. Ehk siis järjekordne kolmnurga ülesanne. Ja seal pidi veel võrdlema Uruguay ja Eesti pindala. Keegi ei saanud aru, miks see ülesanne sinna pandud oli, sest me ju ei teadnud täpselt, kui suur on Uruguay ja kui suur on Eesti. Kirjutasin sinna siis, et Uruguay on pisut suurem, kui Eesti, Läti ja Leedu kokku. Kolmas ülesanne oli minu jaoks tundmatu. Ma vist ei ole seda varem õppinud. Või kui olen, siis nemad teevad siin seda teistmoodi, aga mina sellest asjast aru ei saanud. Mis seal ikka. Eks näeb siis kunagi, mis hinde ma sain :D. See peaks vist minu esimene hinne olema siin. Põnev!!

Hommikune bussiootus

  
Mate kontrolltöö

Järgmised kaks tundi olid meil inglise keeled. Peale matesid läksin natukeseks ajaks välja päikese kätte sooja istuma, sest siin on siseruumid külmemad, kui väljas ilm. Toad ei ole jõudnud veel soojaks minna. Vahepeal on lausa nii külm, et šampoon muutub tarretiseks :D. Igatahes, kui õuest tagasi klassi juurde läksin, leidsin sealt Camila rääkimast meie inka õpetajaga. Camila sõi parasjagu mingeid soolaste küpsiste moodi asju ja ma võtsin ka temalt paar tükki ampsamiseks. Selle peale ütles inka õpetaja mulle, et ma lähen paksuks niimoodi ja kui suvel tuleb rannahooaeg, siis ma nutan nurgas, sest ma olen nii paks. Oii, tema maine minu silmis langes kohe väga madalale. Ma hakkasin teda vihkama. Tal ongi selline komme õpilasi solvata. Näiteks, kui meil tuleb kontrolltöö, siis peab iga õpilane võtma kaasa kaks peesot fotokoopia jaoks. Ma ei tea, miks see vajalik on, aga eks näeb. Aga kuna siin maal kõigil seda raha niisama üle ei ole, siis üks klassiõde ütles, et ta ei saa võtta seda raha. Selle peale küsis õpetaja, et kas tal jäid naabri juures nõud pesemata, et raha ei ole?? Oijumal.. Ja loll on ta ka. Tunnis tuli juttu millegi pärast Hollandist. Esiteks ta ei teadnud, kuidas hääldada sõna Holland inglise keeles. See oli ikka väga naljakas, kuidas ta seda hääldas. Me hakkasime täiega naerma ja ta ei saanud ikka aru, mis ta valesti tegi, et me naerame. Teiseks, ta ütles, et Holland ja Netherland on kaks täiesti erinevat asja ja mina muidugi hakkasin kohe vastu vaidlema ja ütlesin, et need on kaks sama asja. Tema seletas mulle pikalt, et kus asub üks ja mis on teine ning lõpuks ma loobusin temaga vaidlemast. Ta lihtsalt ei meeldi mulle. Ja pärast tunni lõppu, kui ta oli õpetajate toas ära käinud, tuli ta minu juurde ja ütles, et mul oli ikkagi õigus. HAHAAA!! Põhjenduseks, miks ta valesti teadis ja miks mina nii hästi teadsin oli see, et tema elab Hollandist nii kaugel ja meie oleme Hollandiga naabrid.. MIDA VEEL?? :D Aa, ja ülesandeid õpikust teeme ka nii, et natuke siit ja siis natuke sealt ja siis jälle natuke siit. Ohjummel... Vaene mina, kes ma pean teda veel väga kaua taluma. Ta kukkus juba teise tunniga minu vihavaenlaste hulka!! :D Üks asi tuli veel meelde. Ta ütles mulle, et ta on minu peale pahane, et ma ei käinud eelmisel nädalal tunnis, mis siis, et see ära jäi! Natuke naljakas, peaks mainima. Olgu kuidas on, minule ta ei meeldi.

Ja saidki tunnid läbi. Pärast kooli oli meil taaskordne seebimiiting. See oli aga tähtis, sest meid külastasid kolm tähtsat nina. Kaks neist tulid juba kaheteistkümnest ja nendega oli selline lebo olla. Kolmas aga tuli kella kolmest. Enne seda oli meil väike söögipaus ka õnneks, sest kõht oli jube tühi. Vanaema tegi meile kaasa liha, mis oli kahe saia vahel (selle nimetust ma ei mäleta) ja see oli hea. Magustoiduks oli poest ostetud jäätis kahe vahvli vahel. Njammi. Niisiis, kui onu saabus, hakkasid kõik ennast tutvustama. Midagi rääkisid nad veel, aga mina aru ei saanud. Onu istus minu kõrval. Tundus täitsa vahva sell. Ta on siinse panga president ja põhjus, miks ta tuli oli ikka, et ta toetaks meie seebivärki. Tundus, et kohting läks hästi, sest kõigil oli väga hea tuju pärast seda kohtumist. Kohtumine ise kestis päris kaua. Lõppes umbes viie aeg. Peale seda läksime taaskord poodidesse, kus Camila maksis oma ostetud riiete eest. Mingi selline süsteem oli, et ta sai riided varem kätte ja nüüd siis maksis. Siis tulime väga väsinult koju, tegime oma asjatoimetused ära ja läksime poole kaheksa aeg tuttu.

Kell üheksa õhtul oli mul äratus, sest kella kümnest pidid tulema tüdrukud, kellega me hiljem tantsuklubisse läksime. Nemad aga saabusid alles kuskil üheteistkümne aeg. Ma juba vaikselt lootsin, et me ei lähegi, sest ma olin ikka väga väsinud.  Aga läksime siiski. Tegin kahele tüdrukule veel patsikesed ka, päris ilusad said minu arust. Pole veel kunagi nii ilusti osanud teha. IME.

Niisiis. Jõudsime klubisse, hakkasime õõdsuma.. Ja nii me õõdsusime hommikul kella poole seitsmeni. Oli lõbus! :D Ei tegelikult see kirjeldus on väga täpne. Muusika oli seal koguaeg ühes stiilis. Korra lasti paar L.M.F.A.O (kas on õige nii kirjutada selle bändi nime?) lugu sekka, aga muu oli kõik väga üksluine. Kuna teistel olid mingid ulme monstrum-kontsad all, siis nad väga muud peale õõtsumise teha ei saanudki. Mina kontsi alla ei pannud, läksin oma kossidega. Väga sobis mulle minu variant, sest kui pidu läbi sai, kõndisid kõik nii vaevaliselt. Mina aga võisin veel väga hõlpsasti hüpelda mööda tänavat (mida ma muidugi ei teinud), sest jalad ei olnud üldse valusad tantsimisest ega kontsadest. Kui ma juba alguses teadsin, et ma ei ole mingi klubi inimene, siis nüüd sai see kinnitust. Mulle meeldiks pigem vaadata filmi ja süüa pitsat! Nagu on siinsed pidžaamapeo. See mulle meeldib. Mitte mingi klubis õõtsuda ja samal ajal ka kurdistuda valjust muusikast. Võibolla, kui ma keele ikka lõpuks selgeks saan ja see muusika mulle rohkem meeldima hakkab, siis ehk mõtleks veel korra minna. Eks näeb, mis saab.

Koju jõudsime seitsmest ja ma läksin kohe otsejoones unedemaale. Seal olin kella kaheni päeval. Väga mõnus oli. Kui ärkasin, sõime kohe hommikust/lõunat, milleks oli kartulisalat porgandi ja hernestega ja kolm liha tükki. Kõht sai väga täis sellest imeheast söögist. Ja siis tuli magustoit, milleks oli vanaema tehtud tordi moodi asi dulce de leche’ga (see on see väga hea kreem, mille nimi mul meelde ei tulnud siin vahepeal) ja šokolaadijäätis samuti dulce de leche’ga. See tort oli lihtsalt niiiii hea. Pole kunagi midagi sellist saanud. Väga magus aga niiii hea. Võikski lõpmatuseni seda ülihead torti kiitma jääda. Kõht sai ikka väga täis. Muide selle tordi tegi vanaema laupäeval. Peale selle oli tal veel kaks kooki tehtud ja küpsiseid ka veel lisaks. Küsisin siis Camilalt, et mille puhul sellised suured küpsetused. Vastuseks kõlas, et lihtsalt niisama, laupäev on ju :D. Tegelikult ma olen väga õnnelik, et siin majas kaalu ei ole. Vähemalt ma ei ole näinud, et oleks. Ma ei kujuta ette ka, mitukümmend kilo sellest kõige hea söömisest juurde on tulnud. Hea, et ma ei tea.

Selline tort lihtsalt niisama. Laupäev oli ju.. Tegelikult oli suur tort, aga palju oli juba ära söödud..


Peale sööki vedelesin niisama. Rääkisin emme-issi-vennaga juttu ja puhkasin. Camila magas. Umbes poole seitsme aeg läksime hostemaga poodi nädalaks vist sööki ostma. Ostsime hunniku küpsiseid, actimeli (ma ei saa aru, miks me joogijogurtit ei joo..? actimel palju kallim ja korraga saab nii vähe), moosi, saia, lõhnavahendeid igale poole. Jah, lõhnavahendeid kasutavad nad siin palju. Näiteks vetsus, siis riiete, voodilinade ja muu sellise materjali lõhnastamiseks.. Vot nii. Poes pannakse siin ostetud asjad väikestesse kotikestesse, umbes nagu meil on need läbipaistvad kotid puuviljaletis. Siin on nad vist vähe tugevamast materjalist. Saime viis kotti ja meil oli veel 5 liitrine veepudel. Motikaga koju tulla oli niimoodi päris lõbus :).

Enne poodi minekut käisime ka bensiinijaamas. ISSI!! Bensiin maksab siin 37,7 peesot liiter ehk siis umbes 1,45 euri liiter. Vist on palju. Aga bensiinijaamast öeldi meile, et bensiini ei ole. Lihtsalt ei ole. Otsas. No mis seal siis ikka. Nüüd peame homme bussiga kooli minema. Aga mulle sobib!

Nüüd siis oli meil järjekordne tee aeg, kus ma olen ainuke, kes teed joob, teised joovad matet. Mulle meeldib mate küll, aga sealt ei saa nii palju korraga kätte, kui ühest lonksust teest. Tee on hea, mulle meeldib. Sõime veel vanaema tehtud kooki ja küpsiseid, torti äkki saab õhtusöögile magustoiduks veel. Loodame.. See oli ikka nii hea. Või ehk saab jäätist. Eks näeb.

Vot selline oli minu nädalavahetus! Tore!

A.

Üks asi veel. Kolmapäeval peaks saabuma minule WiFi värgendus. Eks näeb, kas saab lõpuks ka oma arvutiga netti või mitte.

No comments:

Post a Comment